|
|
| » Czy wiesz że... | |
| Pestycydy a cukrzyca u ciężarnych | |
|  Kontakt z pestycydami naraża kobiety w pierwszym trymestrze ciąży na rozwój cukrzycy - wynika z najnowszych badań amerykańskich, o których informuje pismo "Diabetes Care". Jak napisali autorzy pracy, odkrycie to jest o tyle istotne, że cukrzyca może być przyczyną poważnych powikłań ciążowych, takich jak nadciśnienie i stan przedrzucawkowy, infekcji dróg moczowych i może nawet prowadzić do poronienia.
| |
| » więcej... | |
| Soki zamiast owoców i warzyw | |
|  Stuprocentowe soki owocowe i warzywne pomagają zmniejszyć ryzyko zachorowania na liczne nowotwory i choroby serca | |
| » więcej... | |
| Leczenie podniebienia w życiu płodowym | |
|  Podczas eksperymentów na myszach udało się zapobiec rozszczepowi podniebienia - jednej z najczęstszych wad powstających w czasie rozwoju zarodka - informuje "Nature". U ludzi rozszczep podniebienia zdarza się raz na 2000 porodów. Jak sama nazwa wskazuje, podczas rozwoju twarzy powstają szczeliny przebiegające przez podstawę nozdrzy i podniebienie. | |
| » więcej... | |
| Witamy |
Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej GOMED świadczy usługi w ramach umowy z NFZ.
Przychodnia nasza posiada dogodne położenie
Goczałkowic-Zdroju na szlaku komunikacyjnym,
zarówno kolejowym jak
i drogowym (droga kolejowa A1), łączącym
Katowice i Bielsko-Białą.
Dysponujemy parkingiem dla pacjenów.
Do lekarzy zapisujemy pacjentów zgłaszających się osobiście w punkcie rejestracji (od godziny 7.00 do 15.00), lub telefonicznie: - 032 449 20 14. - 032 212 77 08.
|
| » Nowości ze świata Medycyny | Drzemki chronią przed chorobami serca |
 |
Czy poobiednie drzemki mogą korzystnie wpływać na nasze serce? Okazuje się, że tak. Tezę taką uzasadniają naukowcy na łamach numeru pisma "The Archives of Internal Medicine".
Amerykańsko-grecki zespół naukowców przeprowadził badania, dowodzące, że krótkie sjesty w środku dnia o około 1/3 zmniejszają ryzyko zgonów z powodu choroby wieńcowej.
Eksperymentem objęto 23681 zdrowych Greków. Przez ponad sześć lat obserwowali ich lekarze z Harvard School of Public Health i University of Athens Medical School w Grecji.
Okazało się, że u osób regularnie zażywających poobiednich drzemek (co najmniej trzy razy w tygodniu przez pól godziny) śmiertelność spowodowana chorobami układu krążenia była aż o 37 proc. niższa, niż u ludzi nie uznających sjest. Z kolei u okazjonalnych drzemkowiczów odsetek ten wynosił już tylko 12 proc. |
| | » Więcej... |
| Wapń pomaga zdrowo chudnąć! | Niedobór wapnia u karmiących matek groźny |
Przyjmowanie wapnia i witaminy D podczas stosowania diety odchudzającej obniża ryzyko chorób serca i układu krążenia - czytamy w lutowym wydaniu pisma "American Journal of Clinical Nutrition".
Przez 15 tygodni grupa naukowców z Universite Laval w Kanadzie obserwowała 63 otyłe kobiety (BMI powyżej 30). Wszystkie one stosowały niskokaloryczną dietę odchudzającą.
Na początku eksperymentu spożycie wapnia wynosiło u nich ok. 700 mg na dzień, czyli znacznie poniżej rekomendowanej dawki jednego grama dziennie. "Niestety, wcale nas to nie zdziwiło, gdyż ponad 50 proc. wszystkich kobiet nie dostarcza organizmowi odpowiedniej ilości tego pierwiastka" - mówi kierujący badaniami dr Angelo Tremblay. | Kobiety karmiące piersią powinny zwrócić szczególną uwagę na to, aby ich dieta była bogata w wapń. Jego niedobór może bowiem zwiększać ryzyko ubytków kości w okolicach zębów i dziąseł - ogłosili naukowcy w styczniowym numerze pisma "Journal of Periodontology".
Grupa badaczy z Tohoku University w Japonii na przykładzie szczurzych samic analizowała, czy laktacja wpływa na częstość ubytków w kościach przyzębia. Odkryli oni, że u samic karmiących młode częściej niż u innych dochodzi do patologii w tych obszarach. |
| » Więcej... | » Więcej... |
|
|
|